Werven via social media

Facilicom laat elk jaar ongeveer tien management trainees instromen. Werving verliep altijd via beurzen en de eigen website. In 2014 zijn daarvoor de social media ingezet. Met veel succes. De jaarlijkse toer langs carrièrebeurzen vergde veel tijd en was behoorlijk kostbaar. Het bleek bovendien steeds moeilijker om via deze weg aan voldoende geschikte kandidaten te komen. Daarom is in 2014 de werving geheel ingevuld via social media. Kandidaten moeten niet alleen het uithoudingsvermogen hebben voor het intensieve management trainee-traject van twee jaar, maar ook de potentie hebben om uiteindelijk door te stromen naar hogere functies binnen het bedrijf. Facilicom zoekt dus serieuze en ambitieuze kandidaten die door het inzetten en ontwikkelen van hun talenten van meerwaarde zijn voor de organisatie. In het voorjaar zijn potentiële kandidaten via Twitter, LinkedIn en Facebook geïnformeerd dat Facilicom management trainees zocht. Op een bijbehorende website vonden ze meer informatie. Meer dan vijfenzestig kandidaten werden uitgenodigd voor een gesprek. Daarvan werden er zo'n twintig geselecteerd voor de speeddate. In het najaar volgden twaalf kandidaten de zes weken durende masterclass. Uiteindelijk zijn tien management traineeships in dienst getreden bij Facilicom. De juiste mensen op de juiste plek Facilicom zoekt management talent! Ga naar werkenbijfacilicom.nl voor meer informatie over het Management Traineeship