App brengt service Walibi op hoger niveau

Met Momentum kunnen we onze service naar een nog hoger niveau tillen
- Marc van den Broek, Walibi -

Begin 2014 introduceerde Gom al een app waarmee medewerkers en bezoekers van ziekenhuizen via QR-codes direct feedback kunnen geven over de schoonmaak. Zo kunnen klachten snel worden opgelost. De data maken het vervolgens mogelijk om te kijken of de schoonmaakfrequentie voldoet. Medewerkers kunnen met de app ook 'schoonmaak on demand' bestellen na gebruik van, bijvoorbeeld, een vergaderzaal. De app SchoonR gaat nog een stuk verder. De app, die door Gom samen met een softwarebedrijf is ontwikkeld, is rond de zomer geïntroduceerd bij Walibi Village. De schoonmakers zien op de app welk huisje ze moeten schoonmaken en melden via de app wanneer ze klaar zijn. De controleurs van Gom kunnen het huisje vervolgens inspecteren en via de app vrijgeven. De schoonmakers kunnen via de app ook defecten melden, de technische dienst van het park kan daar weer meteen op reageren. Is het huisje schoon en zijn eventuele defecten verholpen, dan ziet de receptie van het park dat meteen, ze kunnen het huisje dan ook eerder vrijgeven. De gasten kunnen de app gebruiken om aan te geven of het huisje schoon is, de inventaris klopt en alles het doet. Als een gast een opmerking heeft, kan er meteen iemand langsgaan van Gom of de technische dienst. De app voorkomt klachten en is dus goed voor de klanttevredenheid, die overigens al heel hoog is: 8,3. 

Betere service dankzij een app

Gom heeft bij Walibi Village niet alleen de app SchoonR geïntroduceerd, maar ook het dashboard en de app Momentum. Dankzij Momentum heeft Walibi een dashboard waarmee het realtime op de hoogte is van schoonmaakactiviteiten in de vakantiehuisjes, technische gebreken en niet aanwezige inventaris. Zo is het reserveringssysteem van Walibi altijd up to date. Efficiënt, gastgericht én innovatief, zeggen de betrokkenen. En dat allemaal dankzij een app.