Goede doelen ondersteunen

Aan het eind van het jaar steunt Facilicom altijd een goed doel in plaats van het sturen van relatie­geschenken. In 2014 was het goede doel net als het jaar ervoor CliniClowns.

Medewerkers kunnen zelf kiezen wat ze als kerstpakket willen, en kunnen dan ook kiezen voor een donatie aan een goed doel. In 2014 waren de goede doelen KWF Kankerbestrijding en de CliniClowns. In totaal hebben 147 medewerkers gekozen voor donatie aan een van deze goede doelen. Facilicom is al vanaf het begin sponsor en actief deelnemer van Waterweg Beweegt. In 2014 waren er weer honderden deelnemers aan dit beweegevenement voor het hele gezin.

Gom ZorgSupport leverde op tal van locaties een vrijwillige bijdrage aan evenementen voor bewoners of patiënten, onder meer bij Hilverzorg, De Zijlen en het Wilhelmina Kinderziekenhuis.

Prorest verzorgde als sponsor eten en drinken voor onderweg voor 'Team 40', dat deelnam aan de Roparun. Het cateringbedrijf verzorgde ook de lunchpakketten en drankjes voor kinderen en ouders bij Groot Hart, het race-evenement dat Rob Kamphues elk jaar organiseert voor kinderen met een hartafwijking of een andere ernstige ziekte. Frouke Stad, accountmanager van Prorest op de locatie Endemol, verzorgde de catering voor 120 mensen bij het zesdaagse fietsevenement van Kika in Italië. Prorest doneerde verder 2000 euro aan de Spoorwensdagen, waar Nederlandse Spoorwegen en ProRail en een grote groep vrijwilligers spoorgerelateerde wensen vervullen.

Enkele medewerkers van Facilicom Facility Solutions hebben op 12 maart meegedaan aan NL Doet. In het begin van de zomer zijn medewerkers van het bedrijf een dag gaan klussen bij Ipse de Bruggen in Nieuw Veen.

Vijftien medewerkers van Breijer hebben op zondag 29 juni meegelopen met de 'Bergentocht' tegen hersenkanker. In totaal is er die dag 170.000 euro opgehaald.

Het oude zand in de zandbak van de RK Basisschool De Wilgenhoek in Berkel en Rodenrijs was hard toe aan vervanging. Breijer heeft de acht kuub zand geschonken.

Lees ook het arikel: 'Kleding voor Gambia'>>