Hostmanship bij de Open University in Londen

In 2013 introduceerde Facilicom als eerste bedrijf in Groot-Brittannië hostmanship. Facilicom koos er bewust voor om hostmanship eerst intern te implementeren. De (Nederlandse) afdeling Management Development heeft de managers van Facilicom Cleaning Services en Trigion UK getraind om de workshop hostmanship te geven. Zij hebben vervolgens alle andere managers en de medewerkers van het hoofdkantoor getraind. Facilicom UK wilde daarmee de medewerkerstevredenheid verder verbeteren en de interne klantgerichtheid verhogen. Het bedrijf heeft er bewust voor gekozen hostmanship eerst intern te implementeren en er pas dan mee naar buiten te treden. In de loop van 2014 was het zover en is Facilicom UK gaan publiceren over hostmanship. De Open University in Milton Keynes, een belangrijke opdrachtgever van het bedrijf, was meteen enthousiast en wilde hostmanship graag op de werkvloer introduceren. In co-makership met het gerenommeerde instituut is Facilicom nu bezig deze Facilicom-medewerkers voor dit contract te trainen. Het co-makership is belangrijk omdat Facilicom de workshops nu perfect kan laten aansluiten bij de doelen die de klant zelf heeft. De Open University ziet hostmanship als een belangrijk middel om de tevredenheid van de eigen medewerkers en die van de klanten van het instituut te verhogen. Meer opdrachtgevers zijn inmiddels enthousiast.