Jong Breijer zorgt voor een frisse blik

Twaalf medewerkers van Breijer, allemaal 30 of jonger en korter dan drie jaar in dienst van het bedrijf, hebben zich verenigd in Jong Breijer. De bedoeling is dat het clubje met een frisse blik naar de organisatie kijkt en met nieuwe, eigenwijze ideeën komt. Het initiatief voor Jong Breijer komt van Peter van den Hoogen, directeur van de businessunit Breijer Projecten, die het concept kende van een vorige werkgever. De groep kijkt met een frisse blik naar de organisatie en komt met nieuwe, eigenzinnige ideeën. Zo is Jong Breijer bezig met het vraagstuk klantgerichtheid. In het kader hiervan wordt een introductieprogramma voor nieuwe medewerkers bedacht, iets dat nu nog niet bestaat. Ook de omgang met klachten van externe klanten wordt onder de loep genomen. Verder heeft het delen van kennis binnen de organisatie de aandacht: daar komt misschien wel een app voor of toch in ieder geval een intranetsite. Kruisbestuiving tussen medewerkers kan ook plaatsvinden op de vrijdagmiddagborrel die door de jonge honden nieuw leven wordt ingeblazen. Of in het Atrium, dat in hun ogen moet worden omgevormd tot een ontmoetingsplaats. Om ook gebruik te maken van bestaande kennis in het bedrijf toetst Jong Breijer zijn plannen bij een klankbordgroep van ervaren medewerkers, in de wandelgangen al Breijer Plus genoemd. Nu al kan worden geconstateerd dat de zoektocht naar vernieuwing, die nog maar net is gestart, veel enthousiasme losmaakt binnen het bedrijf.